با سلام خدمت کاربران LearningB4A امروز پس از مدتی نه چندان طولانی همراه شما هستیم با آموزش تغییر فونت ToastMessageShow در B4A

همون طور که میدونید ToastMessageShow جعبه نمایش پیام کوتاه در بیسیک است ولی هیچ متودی برای تغییر فونت اون به صورت پیشفرض وجود نداره اما تغییر فونت اون میتونه برنامه رو خیلی زیبا بکنه پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.



خب برای تغییر فونت ToastMessageShow شما نیاز به یک متغییر دارید . متغیری از نوع CSBuilder که نیازی به کتابخونه نداره و بیسیک به صورت پیشفرض اون روپشتیبانی میکنه . خب برای شروع ابتدا باید یه متغیر از نوع CSBuilder تعیریف کنید :

    Dim c As CSBuilder

بعد باید اون رو به صورت زیر Initialize کنید : 

  

c.Initialize.Typeface(Typeface.LoadFromAssets("FontName")).Append(Text).PopAll

شما در قسمت FontName اسم فونتی که از قبل یه پوشه File پروژتون اظافه کردین مینویسین همراه با پسوندش و در قسمت Text هم متن مورد نظرتون رو برای نمایش بنویسید

حالا میتونید به راحتی یک ToastMessageShow با فونت دلخواه داشته باشین به صورت زیر :

ToastMessageShow(c,True)



راحت شوید!!

خب الان فونت ToastMessageShow تغییر کرده  اما این کار خیلی سخته که بیایم برای هر بار یک متغییر تعریف و اون رو Initialize کنیم  برای راحتی کار ما میایم یک Sub مینویسیم و هربار  نیاز به تغییر فونت ToastMessageShow داشتیم از اون استفاده میکنیم :

Sub cs(Text As String) As CSBuilder
    Dim c As CSBuilder
    c.Initialize.Typeface(Typeface.LoadFromAssets("FontName")).Append(Text).PopAll
    Return c
End Sub

این ساب میاد از شما یک متنی رو میگیره و اون رو تغییر فونت میده و دوباره با کد Return متنی که فونتش تغییر پیدا کرده رو بهتون برمیگردونه برای استفاده از این ساب و تغییر فونت ToastMessageShow باید به صورت زیر عمل کنید :

 ToastMessageShow(cb("YOUR TEXT"),True)

به همین راحتی!!



امیدوارم که این آموزش براتون مفید باشه و بتونید از اون استفاده لازم رو ببرد . لطفا نظر فراموش نشه