سلام و خسته نباشید .در این پست، قصد داریم که به شما  تعیین محل ویو هارو با کد یا همون Designer scripts آشنا کنیم. شاید تا به حال یک برنامه ای را با بیسیک ساخته باشید ولی بعد از خروجی گرفتن و تست میبینید که ویو ها جابه جا شدند و در آن مکانی که شما قرار داده بودید نیستند ... بقیه در ادامه مطلب

برای اینکه بتوانید ویو هارا در مکان خودشان ثابت کنید باید از کد نویسی استفاده کنید که ما به صورت ساده برای شما اموزش میدهیم.

وقتی که میخواهید برای ویو در برنامتون Designer scripts بنویسید، اولین کاری که میکنید، از قسمت Designer به بخش Designer scripts میرید و در اونجا شروع به نوشتن کد میکنید.برای مثال اون ویو را Btn نام گزاری میکنیم  .

ما میخواهیم میزان چپ و راست Btn را مشخص کنم. یعنی که عرض ویو به چه اندازه ای باشد .

مینویسم:Btn.setleftandright(40%x,60%x)

خب ما در این کد گفتیم که ویو ما که Btn بود در حط افقی از 40% شروع بشود و در 60% تمام بشود . کد SetLeftAndRight هم که کامل مشخص است . ان عددی که در داخل پرانتز مینویسیم همان توضیح SetLeftAndRight است.

(نکته:برای تغییر اندازه افقی یک ویو از عبارت x بعد از عدد استفاده میشود و توسط یک , از هم جدا میشوند .بعد از نوشتن اندازه ها کلید F5 را فشار دهید تا کد ها اجرا شوند .دقت کنید اندازه اول نباید از اندازه دوم بیشتر باشد.)

و حالا میخواهیم اندازه  ارتفاع Btn را  مشخص کنیم یعنی همان بالا تا پایین.

 مینویسم:Btn.settopandbottom(20%y,40%y)

این کد هم با کد قبلی زیاد تفاوت ندارد. فقط مکان Btn در خط عمودی مشخص میکند یا همون میزان بالا و پایین بودن Btn .

(نکته:برای تغییر اندازه افقی یک ویو از عبارت y بعد از عدد استفاده میشود و توسط یک , از هم جدا میشوند .بعد از نوشتن اندازه ها کلید F5 را فشار دهید تا کد ها اجرا شوند .دقت کنید اندازه اول نباید از اندازه دوم بیشتر باشد.)

شاید برای اولین بار یا بارهای اول نتوانید خوب کار کنید اما با تکرار و تمرین میتوانید به راحتی اندازه ویو هاتون و تغییر بدید .