در این پست براتون یه آموزش قرار دادیم که میتونه شمارو با انواع ماژول ها در بیسیک آشنا کنه. ماژول ها صفحاتی هستند که کد  های ما توی اون قرار میگیره ادامه مطلب...

 در بیسیک 4 اندروید چهار نوع ماژول وجود دارد
1.اکتیویتی ماژول(Activity Module)
2. کد ماژول(code Module)
3.سرویس ماژول(Service Module)
4.کلاس ماژول(Class Module)


هرکدوم از اونها برای یک سری کارها هست که توضیح میدیم در بین این چهار ماژول اکتیویتی ماژول و کلاس ماژول از همه پرکاربرد تر هستند
برای ساختن یک ماژول به منوی Project رفته و از گزینه اول که Add New Module است ماژول مدنظرتون رو انتخاب کنید که میتونه از چهار نوع اکتیویتی بالا باشه.

1.اکتیویتی ماژول(Activity Module)

اکتیوتی ماژول رو که کاربرده خیلی زیادی در برنامه نویسی داره مسلما کدنویسی های اصلیتون رو در اکتیویتی ماژول باید انجام بدید. لایه هارو لود مکینید.ساب هارو میسازید.رویداد های مختلف میدید به ویو هاتون .در کل اگر بخواید صفحه ای برای برنامه ایجاد کنید باید از این ماژول استفاده کنید که طریق ساختن ماژول رو هم توضیح دادیم ویو ها رو کنترل میکنید خاصیت هارو و ....

2. کد ماژول(code Module)

خب به وسیله این ماژول میتونید یکسری توابع رو ایجاد کنید و در برنامه استفاده کنید.برای مثال اسم این ماژول ما MyFunc باشه و من یک متد به اسم MyMethod داریم که 2تا پارامتر از نوع عدد داره.

که این متد کارش اینه که بیاد این دو عدد رو از ورودی بگیره و جمع کنه.خب من به این شکل میتونم ازش توی اکتیویتی استفاده کنم:

MyFunc.MyMethod(5,6)

3.سرویس ماژول(Service Module)

سرویس ماژول هم زمانی استفاده میشه که شما میخواین کد ها در پس زمینه یا BackGround استفاده بشنمثلا من میخوام کنترل کنم پیام های ورودی و به بانک برنامه اضافه کنم،میتونی توی اکتیویتی کد بزنم یا توی سرویس، اگه توی اکتیویتی کد بزنم، فقط اوقااتی که توی اون اکتیویتی هستم کدهام ران میشن اما خوب مسلما همیشه توی اکتیویتی نیستیم و همیشه برناممون باز نیست، پس میام و توی یک سرویس ماژول کد میزنم و کنترل میکنم ورود پیام هارومثال های دیگه مثل نرم افزار های دریافت ایمیل، اخبار اینستاگرام، یا حتی پوش نوتیفیکیشن پارس.

4.کلاس ماژول(Class Module)

کلاس ماژول ، در حد ساده و معمولی(بدون مباحث شیئ گرایی در برنامه نویسی نه صرفا b4a) میشه گفت که شما کدهایی که زیاد تکرار میشن و کاربردی هستن رو در یک کلاس میذارید و بعدا با تعریف کلاس به عنوان یه متغیر و (dim کردن)) میتونید به کد های موجود در کلاستون دسترسی داشته باشید



امیدواریم که خوشتون اومده باشه همچنین میتونید سوالاتتون رو هم در بخش نظرات مطرح کنید